Nazwa: Imperial Navy Trooper (mundur)
Prefix: IN
Detachment: Imperial Officer Corps
Pojawił się w: Gwiezdne wojny cz. IV-VI (Nowa nadzieja, Imperium kontratakuje, Powrót Jedi) i Expanded Universe
Kolorem czarnym/białym* zaznaczone są podstawowe wymogi dla danego elementu.
Imperial Officer Corp Detachment określa dodatkowe opcje wierności odwzorowania stroju – poniżej kolorem niebieskim zaznaczone są wymagania, jakie dany element musi spełniać na drugim poziomie klasyfikacji zgodności z oryginałem (posiadanie tych elementów nie jest wymogiem koniecznym do przystąpienia do Legionu 501., aczkolwiek jest wysoce zalecane). Kolorem czerwonym zaznaczone są wymagania na trzeci poziom klasyfikacji – najwyższy, dla osób pragnących, aby ich stroje w możliwie jak najdokładniejszym stopniu odpowiadały filmowemu wzorcowi (elementy te również nie są wymagane do przystąpienia do Legionu 501.).
Do zarejestrowania stroju w Legionie 501. wymagane są tylko elementy oznaczone kolorem czarnym/białym*.
Hełm członka załogi imperialnej floty
- W celu uzyskania dostępu do bardziej szczegółowych zdjęć, zapraszamy na stronę Imperial Navy Helmet Detail;
- Powinien być plastikową, czarną czaszą o średnicy ok. 30 cm;
- Kopuła powinna mieć wzór z nawierconych otworów o średnicy ok. 3,8 cm;
- Hełm powinien posiadać z tyłu czarną osłonę szyi, wystającą ok. 10 cm poza krawędź czaszy hełmu z boków i ok. 17,5 cm z tyłu, opasującą mniej więcej połowę czaszy hełmu;
- Na bokach hełmu, na wysokości uszu i krawędzi osłony szyi powinny znajdować się pudełka dopasowane kształtem do krzywizny osłony, ozdobione w górnej części wzorem okręgu z umieszczonym pośrodku punktem, zaś w dolnej – ułożonymi w okrąg otworami.
- Hełm powinien możliwie jak najwierniej odpowiadać filmowemu wzorowi, włącznie ze szczegółami umieszczonymi na pudełkach zakrywających uszy i mieć wymiary proporcjonalne do budowy ciała osoby noszącej strój.
- Hełm powinien odpowiadać we wszystkich szczegółach konkretnemu filmowemu wzorowi.
Czarna bluza
- Powinna być uszyta z takiego samego materiału (o średniej grubości), co spodnie – sugerowana tkanina typu gabardyna;
- Przód powinien być zakryty zachodzącą na prawe ramię połą;
- Poła powinna zachodzić na ramię i sięgać do szwu łączącego ramię z przednim, spodnim panelem;
- Powinna mieć kołnierzyk typu stójka (nie może on mieć zaokrąglonych rogów), o wysokości ok. 3 cm, lekko dopasowany, z panelem zasłaniającym rozcięcie, zapinany na dwie haftki;
- Rękawy powinny być długie, proste, pozbawione mankietów, guzików i elementów dekoracyjnych, o dwóch szwach – jednym po wewnętrznej części ramienia i jednym z tyłu ramienia;
- Nie jest dozwolone ozdabianie kurtki plakietkami z rangami.
- W górnej części poły, na środku pod szyją powinna się znajdować zaszewka o długości ok. 5 cm;
- W pasie obwodu kurtki może znajdować się poziomy szew, ukryty pod paskiem;
- Na plecach kurtki powinien znajdować się tzw. szew królewski – dwa pionowe, równoległe szwy, biegnące zakolami w stronę szwu łączącego rękawy z tylnym panelem, spotykające się z nim mniej więcej w połowie ramion.
- Poła kurtki powinna być zapinana z prawej strony na ukryte pod nią haftki, zatrzaski lub guziki – nie może być zapinana na rzep. Powinna być podszyta, a na wierzchu nie mogą być widoczne żadne szwy;
- Kurtki oficerów w wersji z Nowej nadziei różnią się od tych klasycznych – taka wersja dopuszczalna jest wyłącznie w przypadku tworzenia stroju Navy Troopera z Nowej nadziei. Navy Trooperzy z Imperium kontratakuje i Powrotu Jedi powinni nosić standardowe, czarne kurtki oficerskie;
- Wersja kurtki oficerskiej z Nowej nadziei nie ma kieszeni na cylindry kodowe.
Czarne rękawice
- Czarne skórzane (bądź wykonane z materiału skóropodobnego) rękawice z mankietem;
- Rękawice nie mogą mieć klamer, zapięć ani dekoracyjnych przeszyć;
- Dopuszczalne są trzy pionowe szwy na wierzchu rękawic (widoczne w niektórych źródłach).
- Rękawice powinny być uszyte ze skóry.
- Mankiety rękawic powinny być lekko rozkloszowane od nadgarstka do połowy ramienia.
Pas
- W celu uzyskania informacji na temat dostępnych na eBayu klamer, zapraszamy na stronę referencyjną ze szczegółami dotyczącymi imperialnych klamer;
- Pas powinien być wykonany z gładkiej skóry (bądź materiału skóropodobnego) i mieć szerokość ok. 5 cm (dopuszczalna szerokość do 7,5 cm);
- Klamra powinna być prostokątna, wykonana z poziomo szczotkowanego metalu (bądź podobnie wyglądającego materiału);
- Mniej więcej 2,5 cm od klamry powinien znajdować się duży nit lub bolec – po lewej lub po prawej stronie, dowolnie;
- Klamra powinna mieć wymiary mniej więcej 6,5 cm wysokości i ok. 10 cm szerokości i lekko zaokrąglone rogi;
- Na środku klamry powinien się znajdować imperialny dysk kodowy.
- Pas powinien być wykonany ze skóry;
- Nit powinien się znajdować po lewej stronie klamry;
- Klamra powinna być lekko zakrzywiona w płaszczyźnie poziomej.
Czarne spodnie
- Powinny być uszyte z takiego samego materiału (o średniej grubości), co kurtka – sugerowana tkanina typu gabardyna;
- Dopuszczalne jest posiadanie kieszeni, które jednak nie powinny być widoczne spod kurtki;
- Powinny być wyprasowane na kant i zachodzić na buty bez zbędnych zakładek czy zagnieceń.
Czarne buty
- Wysokie mniej więcej do pół łydki buty ze skóry bądź materiału skóropodobnego;
- Buty nie mogą być sznurowane ani mieć ozdobnych przeszyć, klamer ani innych dekoracyjnych elementów;
- W drodze wyjątku na cholewce buta w górnej części może się znajdować pojedynczy pasek z klamrą, służący do regulacji cholewki. Klamra nie może być szersza niż 2,5 cm;
- Akceptowane są także zamki po wewnętrznej części cholewek, o ile są zamaskowane (jeśli suwak nie jest zakryty skórzaną bądź wykonaną z materiału skóropodobnego klapką, powinien być w kolorze czarnym);
- Za najbardziej kanoniczne uznawane są niemieckie saperki.
- Buty powinny być wykonane ze skóry.
- Powinny to być niemieckie saperki typu tzw. knobelbechery bądź ich repliki;
- Buty powinny mieć na górze cholewki pasek ściągający.
AKCESORIA OPCJONALNE:
Poniższe elementy są opcjonalne – ich posiadanie nie jest wymagane do akceptacji stroju, jednak w przypadku decyzji o ich włączeniu do kostiumu muszą one spełniać poniższe wymogi.
Podsumowanie wymogów elementów niezbędnych do uzyskania akceptacji stroju na drugim/trzecim poziomie:
- Navy Trooperzy z Nowej nadziei powinni mieć pudełka na pasie, kaburę noszoną po lewej stronie i blaster typu DH-17;
- Navy Trooperzy z Imperium kontratakuje powinni mieć noszone po bokach pasa pudełka, kaburę noszoną po prawej stronie i blaster typu E-11;
- Navy Trooperzy z Powrotu Jedi nie mogą mieć żadnych dodatkowych akcesoriów – pudełek na pasie, kabury ani blastera.
Pudełka na pasie
- Pudełka powinny mieć wymiary ok. 6,3 cm x 11,4 cm x 2,5 cm (głębokość).
- Wersja stroju z Nowej nadziei powinna mieć dwa pudełka noszone pionowo, umieszczone po obu stronach klamry pasa;
- Wersja stroju z Imperium kontratakuje powinna mieć dwa pudełka noszone poziomo, umieszczone po obu stronach klamry pasa.
- Pudełka na pasie powinny być wykonane z metalu.
Kabura
- Powinna być wykonana z czarnej skóry (bądź materiału skóropodobnego).
- Kabura powinna być noszona po prawej stronie i być zakładana na pas dzięki dwóm mocowanym do niej „patkom”;
- Patki i paski kabury powinny być w kolorze czarnym;
- W wersjach Navy Troopera z Nowej nadziei i Powrotu Jedi nie jest dopuszczalna kabura do blastera typu E-11;
- Navy Trooperzy w wersji z Imperium kontratakuje powinni nosić kaburę do blastera typu E-11.
- W przypadku uwzględnienia w stroju kabury, powinna ona stanowić krótszą wersję kabury do blastera typu E-11.
Blaster typu DH-17
- Zbudowana własnoręcznie (albo zakupiona) szczegółowo odwzorowana replika.
- Dla wersji Navy Trropera z Nowej nadziei obowiązujący jest blaster typu DH-17;
- Wersje Navy Troopera z Imperium kontratakuje i Powrotu Jedi nie mogą posiadać blastera typu DH-17.
Blaster typu BlasTech E-11
- Zbudowany na podstawie karabinu maszynowego (lub jego repliki) typu Sterling, bądź odpowiednio zmodyfikowana zabawka blastera szturmowca.
- Navy Trooperzy w wersji z Nowej nadziei i Powrotu Jedi nie mogą nosić blasterów typu E-11;
- Navy Trooperzy w wersji z Imperium kontratakuje powinni nosić blaster typu E-11;
- Składana kolba (nie musi być funkcjonalna);
- Brak wyświetlacza z licznikiem amunicji;
- Mocowany na tylnej części zaczep typu „D-ring”;
- Odpowiednia lunetka;
- Brak cylindrów zasilających w obudowie magazynka;
- Robione „od zera” bądź modyfikowane z odlewów żywicznych repliki powinny mieć sześć umieszczonych na lufie pasków (przy czym otwory na lufie przy magazynku powinny być odkryte);
- W przypadku modyfikowania zabawkowego blastera typu E-11 od Hasbro i zasłaniania otworów na lufie paskami, ich ilość powinna wynosić siedem, jeśli jednak osoba nosząca strój chce zachować zgodność z oryginałem (sześć pasków) i pozostawić odkryte rzędy otworów przy magazynku, należy zasłonić istniejące rzędy otworów paskami i zeszlifować graniczące z magazynkiem elementy, a potem nawiercić w ich miejsce nowy rząd otworów.
- Blaster nie może być repliką zabawkowego E-11 od Hasbro (nawet po odpowiednich modyfikacjach).
* W zależności od używanej skórki forum.