Jedi - postacie własne

Stroje customowe - postaci nie mających swoich odpowiedników w filmach ani EU

Moderator: Snootles

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
faultfett
Polish Garrison / Eagle Base CO
Posty: 3777
Rejestracja: 17 lis 2005, 17:04
Lokalizacja: StarWars'aw sector, O'Hoth-ah system

Jedi - postacie własne

Post autor: faultfett »

Jedi

Obrazek

Elementy wymagane:

1) Tunika zewnętrzna (TZ): z długimi rękawami i doszytą spódnicą (ze szwem ukrytym pod pasem typu obi);
– TZ może nie mieć rękawów, o ile strój uwzględnia tunikę wewnętrzną (TW) z długimi rękawami. Strój Jedi nie może mieć odsłoniętych ramion;
– Kołnierzyk o szerokości od 2,5 do 5 cm;
– Długość spódnicy TZ jest dowolna – może ona sięgać od zakończeń opuszczonych dłoni aż do ziemi – w tym pierwszym przypadku można też za długość minimalną uznać połowę ud bądź krój zakrywający pośladki. W przypadku bardzo niskich bądź bardzo wysokich osób przy ustalaniu długości TZ należy kierować się zdrowym rozsądkiem. Szew łączący TZ ze spódnicą jest ukryty pod pasem typu obi;
– Nie są akceptowane TZ typu kimono.

2) Tabardy: muszą sięgać co najmniej do bądź za dolny rąbek TZ z przodu, zaś z tyłu mogą albo kończyć się pod pasem typu obi, bądź sięgać do (lub za) dolny rąbek TZ (niniejsze wytyczne dotyczą oczywiście bardziej tradycyjnych długości TZ – w przypadku tunik dłuższych, na przykład sięgających za kolana, do podłogi albo długich spódnic długość tabardów będzie inna).
– Tabardy nie mogą na siebie nachodzić – można to osiągnąć dzięki krojowi w kształcie litery Y, gdzie każdy szew łączący część górną i dolną jest ukryty pod pasem typu obi. Z tyłu tabardy mogą się krzyżować lub mogą być zszyte razem;
– Dozwolone są tabardy udrapowane w stylu chusty, owinięte wokół szyi;
– Dozwolone są kamizelki z doszytymi tabardami – w tym przypadku część tabardów naszyta na kamizelkę musi spełniać ww wymogi;
– Dozwolony jest tabard pojedynczy, umieszczony centralnie;
– Końce tabardu(ów) z przodu mogą mieć różne kształty – prostokątne, zaokrąglone, trójkątne, ośmiokątne itp.;
– Tabardy mogą być oblamowane albo dowolnie zdobione, jednak dekoracje nie mogą kojarzyć się bezpośrednio z kulturą ziemską (nie mogą to być tribale, wzory celtyckie, azjatyckie itp.);
– Tabardy mogą być wykonane ze skóry albo tworzywa skóropodobnego;
– Szerokość tabardów wynosi zasadniczo odległość od szwu kołnierza TZ do szwu ramienia i powinna być zbliżona do szerokości pasa obi. Jest to zazwyczaj od 12,5 do 15 cm. (w zależności od budowy ciała i wysokości posiadacza kostiumu), aczkolwiek zawsze należy kierować się przy określaniu ich wymiarów przede wszystkim zdrowym rozsądkiem i proporcjami ciała noszącego kostium.
– Nie są dozwolone konstrukcje typu kataginu.

3) Pas typu obi, noszony na wysokości pasa i zakrywający szwy tabardów. Obi powinien być mniej więcej trzy razy szerszy niż pas i o szerokości podobnej do tabardów.
– Zapięcie obi (rzepy, napy itp.) nie może być widoczne;
– Obi może być wykonany ze skóry albo tworzywa skóropodobnego;
– Obi może być lamowany.

4) Czarny bądź brązowy pas (dopasowany do gabarytów posiadacza kostiumu):

Styl A: zbliżony do pasów Jedi z Trylogii Prequeli: Szeroki, skórzany, noszony na obi pas główny z cieńszym paskiem umieszczonym pośrodku na wierzchu – cieńszy pas być ozdobiony stylizowaną na filmowych wersjach klamerką.
– Cieńszy pasek musi ściśle przylegać do pasa głównego – nie może opadać ani być luźny;
– Cieńszy pasek jest utrzymywany na miejscu dzięki zaokrąglonym, metalowym ćwiekom – zasadniczo powinno ich być osiem. Ćwieki muszą być tego samego koloru, co klamra cieńszego paska.

Styl B: pas zbliżony do pasów ze Starej Trylogii (podobny do pasów Luke’a i Obi-Wana „Bena” Kenobiego): Szeroki, skórzany pas z prostokątną, ośmiokątną albo owalną klamrą bez zdobień.
– Pas powinien mieć mniej więcej 5 do 6 cm szerokości, jednak zasadniczo zależy ona od postury posiadacza kostiumu – w przypadku osób bardzo wysokich lub postawniejszych pas powinien być szerszy, zaś niższych i drobniejszych – węższy.
– Zapięcie pasa (rzepy, napy itp.) nie może być widoczne;
– Klamra nie może wyraźnie nawiązywać do kultury ziemskiej ani innych gatunków fantasy/SF;
– Zarówno pas, jak i buty powinny mieć zbliżony kolor – dopuszczalne są barwy w odcieniach czerni i brązu – połączenie czerni z brązem nie jest akceptowane.

5) Miecz świetlny (miecze zabawkowe ani krótkie FX-y z serii Ultimate nie są akceptowane). Miecz świetlny może mieć samą rękojeść – dozwolone, ale nie wymagane jest dołączane do niej ostrze (z efektami świetlnymi i dźwiękowymi);
– Preferowane są rękojeści wykonane z metalu, aczkolwiek dozwolone są także miecze świetlne własnej produkcji (wykonane z różnych materiałów);
– Akceptowane kolory ostrza to: niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy i fioletowy. Ostrze nie może być w kolorze czerwonym, różowym ani czarnym;
– Dozwolone są miecze o dwóch ostrzach.

6) Zaczep typu covertec bądź inny sposób mocowania miecza świetlnego u pasa.
– W przypadku zaczepu typu haczyk miecz musi mieć zawieszkę ze sprzączki typu „D-ring” – tak jak u postaci Dartha Vadera czy Obi-Wana „Bena” Kenobiego.

7) Spodnie/spódnica.
– Spodnie powinny być możliwie proste, bez dekoracji, jednak mogą mieć klasycznie umieszczone kieszenie;
– Spodnie typu bojówki nie są dozwolone;
– Spodnie typu hakama nie są dozwolone;
– Spódnice (nie pojawiające się w Starej Trylogii) powinny być na tyle długie, żeby nie odsłaniały ciała – dozwolona jest długość do podłogi;
– Spódnica/spodnie nie mogą być przyozdobione koreliańskimi lampasami (w stylu Hana Solo).

8 ) Brązowe albo czarne buty ze skóry bądź materiału skóropodobnego (obuwie gumowe nie jest dozwolone);
– Buty muszą sięgać nad połowę łydki, ale nie wyżej niż nad kolano;
– Buty nie mogą mieć widocznych zamków ani sznurowań – w razie konieczności dopuszczalne są ukryte zamki, umieszczone po wewnętrznej stronie łydki;
– Dozwolone, jednak nie wymagane są paski i nakładki na buty (mogą pomóc np. w zamaskowaniu zamków czy sznurówek).
– Zarówno pas, jak i buty powinny mieć zbliżony kolor – dopuszczalne są barwy w odcieniach czerni i brązu – połączenie czerni z brązem nie jest akceptowane.
– Dozwolone są klamry, jednak powinny one pasować do ogólnego klimatu stroju Jedi;
– Obcas buta nie może być wyższy niż 2,5 cm – buty na szpilkach nie są dozwolone.

9) Spod stroju nie może być widoczny T-shirt.

10) Kolory tuniki zewnętrznej, wewnętrznej, tabardów, pasów obi, spodni i szat wierzchnich (płaszczy): Preferowane kolory ziemi, tj. odcienie brązów, szarości, czerni i bieli. Dozwolone są także inne barwy – zielenie, błękity, żółcie, fiolety i ciemniejsze, stonowane czerwienie, jednak w miarę możliwości powinny być one przytłumione – nie mogą być jaskrawe ani krzykliwe (takie jak np. soczysta czerwień, róż, intensywny błękit, odblaskowa zieleń itp.). Nie jest dozwolone łączenie czerwieni z czernią, jako że takie zestawienie jest uznawane za typowe dla Sithów. Kolory poszczególnych elementów stroju (za wyjątkiem pasa i butów, których kolor musi być w miarę jednolity) mogą się między sobą różnić – dozwolone są dowolne wariacje. Ostateczna ocena adekwatności kolorów należy do jurorów oceniających kostiumy z ramienia Legionu (LCJ, Legion Costume Judges). W razie wątpliwości przy tworzeniu stroju w sprawie opinii prosimy o kontakt z jednym z nich.

Wymogi formalne:

Do zaakceptowania stroju jako formalny konieczne jest posiadanie co najmniej trzech elementów z poniższej listy:

1) Tunika wewnętrzna. Może być pełna bądź niepełna – w tym ostatnim przypadku kołnierzyk, część szyjna i rękawy mogą być doszyte do noszonego pod spodem T-shirta bądź bluzy. Dozwolone są „sztuczne” przody (bez rękawów) bądź tuniki/bluzy ze stójkami;
– Jeżeli TZ nie ma rękawów, strój musi zawierać TW z długimi rękawami;
– TW nie może być bluzą ani golfem, jednak poza tym takie elementy są dozwolone.

2) Dwie (lub więcej) sakw u pasa lub wykonane z żywicy pojemniki.
– Sakwy muszą być uszyte ze skóry, materiału skóropodobnego bądź odlane z żywicy;
– W przypadku pojemników z żywicy malowanie musi pasować do stroju;
– Torby nie są dozwolone;

3) Kapsułki żywnościowe (co najmniej cztery).
– Kapsułki żywnościowe muszą być pomalowane na kolory metaliczne – złoty, srebrny, brązowy, miedziany lub ołowiany – inne kolory nie są dozwolone;

4) Maska tlenowa A-99 bądź w stylu podobnym do filmowego odpowiednika.

5) Komunikator Jedi bądź inny, w stylu podobnym do filmowych.

6) Przywoływacz droidów w stylu podobnym do filmowych.

7) Obszerna szata bądź płaszcz Jedi (peleryna) z dużym kapturem w stylu szat z Trylogii Prequeli, w jednym z kolorów dozwolonych dla kostiumu głównego.
– Szata z kapturem może mieć rozcięcia podobne do tych w szacie Anakina z Ataku klonów;
– Szata z kapturem powinna być na tyle obszerna, żeby: a) kiedy kaptur jest założony na głowę, jego boki opadają na ramiona i b) kiedy kaptur jest opuszczony na plecy, jego czubek powinien sięgać krzyża (albo niżej);
– Rękawy szaty powinny być długie, szerokie i rozkloszowane na końcach. Obwód wykończenia rękawa przy dłoni powinien być co najmniej długości ramienia posiadacza kostiumu.
– Rękawy powinny mieć szeroki (od 10 do 15 cm) mankiet i, kiedy ręka jest opuszczona, sięgać co najmniej do knykci.
– Szata nie może mieć wycięć;
– Szata powinna być obszyta nie mniej niż pięć centymetrów od dolnego rąbka;
– Niedozwolone jest posiadanie szat postaci ze Starej Trylogii (Luke, Obi-Wan „Ben” Kenobi) ani postaci niebędących Jedi (hrabia Dooku) – aczkolwiek można je nosić, jeśli zaakceptowany jest główny strój.

Elementy opcjonalne:

Strój Jedi mogą uzupełniać dodatkowe elementy, które jednak nie będą brane pod uwagę podczas oceny kwalifikacji do zasilenia szeregów Rebel Legionu. Powinny one uzupełniać strój i korelować z ogólnym wizerunkiem odwzorowywanej postaci. Nie są dozwolone elementy nawiązujące wyraźnie w jakiś sposób do kultury ziemskiej ani innych cyklów SF/fantasy.
– Wybór materiału do elementów stroju zależy w głównej mierze od jego posiadacza, aczkolwiek decyzja o ich akceptowalności należy do członków komisji oceniającej Legionu. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z którymś z członków komisji i prośbę o zaopiniowanie danego materiału. Jeżeli dany element zostanie oceniony przez komisję jako nienadający się do stroju, jego posiadacz może zostać poproszony o zrezygnowanie z niego podczas noszenia stroju;
– Wśród elementów mogą się znaleźć Opaski na oczy, soczewki, malowanie twarzy, karwasze – również mankiety z materiału, rękawice itp.

UWAGA:

Chociaż niniejsza ostatnia wersja standardów dla Jedi – postaci własnej wyjaśnia i uściśla wiele kwestii związanych z samym strojem, które pojawiły się ostatnimi czasy, należy pamiętać, że standardy kostiumowe są wskazówkami i nie zawierają dokładnych wytycznych dla tworzenia wszystkich elementów stroju. Oceniający kostium będą zwracali przede wszystkim uwagę na dokładność w jego tworzeniu, staranność wykonania i użyte materiały – poza wytycznymi z niniejszej listy. W razie pytań dotyczących materiałów, kolorów i doboru części do tworzenia stroju prosimy o kontakt z oceniającymi dla danej kategorii i skonsultowanie z nimi materiałów przed rozpoczęciem tworzenia stroju. ( :arrow: Lista LCJ).
Obrazek

Obrazek
.
Nie kop się z koniem i nie karm trolla!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Jedi - postacie własne”