SL: Darth Vader (RotJ)

Darth Vader, Dooku, Darth Maul, Imperator
http://forum.501stsithlords.com/
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
faultfett
Polish Garrison / Eagle Base CO
Posty: 3752
Rejestracja: 17 lis 2005, 17:04
Lokalizacja: StarWars'aw sector, O'Hoth-ah system

SL: Darth Vader (RotJ)

Post autor: faultfett »

Darth Vader (Powrót Jedi)

Obrazek

Nazwa: Darth Vader: RotJ
Prefix: SL
Detachment: :arrow: Sith Lord Detachment
Kostium pojawił się w: Gwiezdne wojny, cz. VI: Powrót Jedi

Zob. też.: :arrow: RotS Vader, :arrow: aNH Vader, :arrow: tESB Vader.

Kolorem czarnym/białym* zaznaczone są podstawowe wymogi dla danego elementu.

Wymogi detachmentu Sith Lord Detachment są dodatkowymi opcjami wierności odwzorowania stroju – kolorem niebieskim zaznaczone są wymagania, jakie dany element musi spełniać na drugim poziomie klasyfikacji zgodności z oryginałem (posiadanie tych elementów nie jest wymogiem koniecznym do przystąpienia do Legionu 501., aczkolwiek jest wysoce zalecane). Kolorem czerwonym zaznaczone są wymagania na trzeci poziom klasyfikacji – najwyższy, dla osób pragnących, aby ich stroje w możliwie jak najdokładniejszym stopniu odpowiadały filmowemu wzorcowi (elementy te również nie są wymagane do przystąpienia do Legionu 501.).

Prosimy również pamiętać, że oba dodatkowe „stopnie klasyfikacji” NIE SĄ TOŻSAME z programem wyższych standardów detachmentu Sith Lord Detachment – w celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej odnośnego detachmentu.

Do zarejestrowania stroju w Legionie 501. wymagane są tylko elementy oznaczone kolorem czarnym/białym*.

________________________________________________________________________________________________________________________________
UWAGA!
  • W celu uzyskania odpowiedzi na pytania dotyczące akceptowalności stroju Supreme Vader firmy Rubies zapraszamy do działu :arrow: FAQ na stronie Legionu 501.;
  • Każde użycie poniżej terminu „srebrny” oznacza konieczność nadania określonemu elementowi wyglądu metalicznego z połyskiem aluminium;
  • Terminy "lewy/a", "prawy/a" odnoszą się do stron osoby noszącej kostium (nie stron w odbiciu lustrzanym, odpowiadającym zdjęciom);
  • Elementy opisane jako noszące ślady eksploatacji albo podniszczone nie są w niektórych przypadkach odwzorowane na odnośnych zdjęciach;
  • W celu dokładnego zapoznania się z wyglądem danego elementu należy powiększyć widniejące przy opisie zdjęcie – tekst ma jedynie służyć wyłuszczeniu kluczowych cech poszczególnych składowych stroju.
________________________________________________________________________________________________________________________________

WYMAGANE ELEMENTY KOSTIUMU:

Poniżej opisane elementy są wymagane do akceptacji stroju. Powinny one być zgodne z poniższym opisem.

Czasza hełmu

Obrazek
  • Czasza hełmu powinna być wykonana z czarnego, lśniącego materiału;
  • Na środku irokeza między łukami brwiowymi nie ma wgłębienia. Łuki nie są też zakończone w szpic.
  • Dozwolone (jednak nie zalecane): na środku irokeza między łukami brwiowymi może się znajdować niewielkie wgłębienie.
  • Czasza hełmu powinna być pomalowana na czarny kolor identyczny z tym wykorzystanym w malowaniu maski hełmu i napierśnika;
  • Łuki brwiowe czaszy hełmu powinny znajdować się powyżej poziomu górnej krawędzi oprawy wizjera, lekko je odsłaniając. Odległość między tymi elementami nie powinna przekraczać 1,25 cm.


  • Kaptur czaszy hełmu powinien opadać w taki sposób, żeby – widziany z boku – zasłaniał dolną część maski hełmu przy szyi;
  • Irokez powinien być zaokrąglony i nie tak wystający jak w przypadku hełmów z Nowej nadziei czy Imperium kontratakuje;
  • W pozycji odchylenia głowy tak, że dolna krawędź szczęki hełmu znajduje się poziomo, tył kaptura hełmu powinien być na tym samym poziomie co peleryna lub na nią zachodzić.



Maska hełmu

Obrazek

  • Maska hełmu powinna być pomalowana zgodnie ze wzorem na zdjęciu na kolor lśniący czarny i lśniący metaliczny ciemnoszary;
  • Powinna być asymetryczna;
  • Soczewki wizjera powinny być lekko wypukłe i zabarwione na bursztynowo/ciemnoszaro (nie może być przez nie widać oczu osoby noszącej maskę);
  • Dolna część aeratora maski ma kształt trójkąta o zaokrąglonych rogach i jest mniej więcej tej samej wielkości co górna (wierzchnia) część aeratora;
  • Oba aeratory są przesłonięte czarną siatką o dużych, romboidalnych oczkach (w celu lepszego zasłonięcia ciała osoby noszącej maskę może być wymagane użycie dodatkowej czarnej przesłony pod spodem);
  • Trzpienie wieńczące dolne krawędzie szczęki maski powinny być srebrne i mieć zakończone ostro (stożkowate) główki;
  • Między osłoną szyi maski i górną krawędzią napierśnika nie powinno być szczeliny (bądź powinna być ona względnie wąska);
  • Maska nie może odsłaniać żadnego fragmentu skóry, niezależnie od kąta ustawienia głowy osoby ją noszącej.
  • Dozwolone (jednak nie zalecane): trzpienie wieńczące dolne krawędzie szczęki mogą mieć zaokrąglone główki.
  • Soczewki powinny mieć kolor bursztynowy, ale NIE w odcieniu czerwonawym;
  • Maska powinna być pomalowana odcieniami czerni i szarości identycznymi z tymi użytymi do malowania czaszy hełmu i napierśnika;
  • Wszyskie krawędzie maski powinny być wyraźne i ostre (nie mogą być zaokrąglone);
  • Brak dodatkowej osłony szyi.


  • Okolice wizjera powinny być pomalowane na czarno (za wyjątkiem grzbietu części nosowej);
  • Szare malowanie prawej części maski tuż nad policzkiem powinno się kończyć ostrą krawędzią na boku nosa;
  • Mniejsza dolna część każdego policzka maski powinna być pomalowana na czarno, odwrotnie do malowania lewego i zgodnie z malowaniem prawego policzka;
  • Prawa część maski powinna być wyższa niż lewa (maska powinna być asymetryczna);
  • W pozycji lekkiego pochylenia głowy przednia część osłony szyi maski powinna opierać się o górną część haczyka przytrzymującego łańcuch peleryny, tuż nad samym łańcuchem (tak, aby był on w pełni widoczny).



Kominiarka

Obrazek
  • Czarna, przylegająca do głowy kominiarka noszona pod maską hełmu, zasłaniająca usta, podbródek i szyję (szczególnie podczas poruszania głową);
  • Należy pamiętać, że chociaż kominiarka jest elementem obowiązkowym stroju, to jej posiadanie jest najprostszym rozwiązaniem gwarantującym, że spod hełmu nie będzie widoczna skóra głowy ani szyi, a także zapewnia większy komfort jego noszenia. Dozwolone są wszelkie inne środki, za pośrednictwem których można osiągnąć ten sam efekt (zamiennie do kominiarki).

Peleryna

Obrazek
  • Powinna być uszyta z czarnej wełny (bądź podobnego materiału), z trzech czwartych koła, długa do ziemi i podszyta czarną satyną/atłasem;
  • Kołnierz peleryny powinien być obszyty czarną skórą (lub materiałem skóropodobnym) o szerokości ok 4 cm;
  • Peleryna jest spięta plastikowym, ciemnoszarym łańcuchem o prostokątnych ogniwach, mocowanym do spodniej części kołnierza;
  • Kołnierz nie powinien wchodzić pod osłonę szyi maski – łańcuch musi być odsłonięty i widoczny. Łańcuch powinien być ułożony w taki sposób, żeby po obu stronach przytrzymującego go haczyka znajdowała się taka sama ilość ogniw;
  • U osoby noszącej pełen kostium nie powinny być widoczne żadne elementy montażu łańcucha.
  • Peleryna powinna być uszyta z wełny, a kołnierz – obszyty prawdziwą skórą;
  • Z tyłu nie może być widać spod hełmu obszycia peleryny przy szyi;
  • Łańcuch powinien być mocowany do podszycia kołnierza nieco głębiej niż na samym brzegu;
  • Poły peleryny powinny z przodu nachodzić na napierśnik i przy opuszczonych swobodnie ramionach osoby noszącej kostium zasłaniać naramienniki, jednak nie mogą zachodzić na zewnętrzne czarne pasy na napierśniku.


  • Wierzchnia (główna) warstwa peleryny powinna być uszyta z czterech albo sześciu płatów wełny;
  • Liczba widocznych ogniw łańcucha powinna być nieparzysta (pięć lub siedem) – haczyk mocowany do napierśnika powinien przechodzić przez środek środkowego ogniwa;
  • Łańcuch powinien układać się w kształt odpowiadający wycięciu napierśnika przy szyi.



Napierśnik

Obrazek
  • Napierśnik powinien być pomalowany zgodnie ze wzorem na zdjęciu na kolor lśniący czarny i lśniący metaliczny szary;
  • Środkowa wypukła część powinna być pomalowana na szaro, zaś wszystkie inne wypukłe elementy – na czarno;
  • Naramienniki powinny być pomalowane na czarno i mocowane do napierśnika dwoma paskami;
  • Na pionowej, wypukłej linii pośrodku napierśnika, mniej więcej 2,5 cm od górnej krawędzi powinien się znajdować cienki haczyk w kolorze szarym, utrzymujący w miejscu łańcuch spinający pelerynę.
  • Napierśnik powinien być pomalowany odcieniami czerni i szarości identycznymi z tymi, którymi malowana jest czasza hełmu i maska;
  • Haczyk mocujący łańcuch peleryny powinien być pomalowany na ten sam odcień szarości co napierśnik;
  • Jeżeli jest to konieczne, napierśnik i naramienniki powinny być odpowiednio wyściełane, aby: a) dolna część napierśnika nie odstawała znacząco od klatki piersiowej; b) kształt tyłu napierśnika nie odznaczał się przez pelerynę na plecach; c) naramienniki utrzymywały się stabilnie na ramionach, także w trakcie ruchu; d) górne (przechodzące przez ramiona) części boków napierśnika przechodziły w miarę płynnie w naramienniki (oba elementy powinny znajdować się mniej więcej na tym samym poziomie – między nimi nie powinno być też zbyt dużych szczelin).

  • Dodatkowa uwaga: Podczas zdjęć do filmu farba na haczyku stopniowo się ścierała, w związku z tym, w zależności od sceny, haczyk jest albo całkiem pomalowany, albo pomalowana jest tylko jego dolna część, zaś górna ma kolor brązowy (złoty) metalu pod spodem. W żadnej ze scen nie pojawia się haczyk zupełnie nie pomalowany, dlatego taka jego wersja nie jest akceptowana.



Szata wewnętrzna

Obrazek
  • Szata wewnętrzna powinna być uszyta z tego samego materiału co peleryna;
  • Powinna być długa do kostek i noszona na ochraniaczu krocza, ale pod pasem i napierśnikiem, zaś jej poły powinny znajdować się od 2,5 do 5 cm od krawędzi panelu piersiowego;
  • Poły szaty wewnętrznej powinny mieć po trzy pionowe zaszewki bądź plisy, sięgające: a) od pasa do mniej więcej połowy panelu piersiowego (od tego miejsca materiał powinien układać się naturalnie w trzy fałdy niknące pod napierśnikiem) lub b) od pasa do napierśnika (tak jak na zdjęciu).
  • Opcjonalnie: Jeżeli szata nie jest dość suta, żeby odpowiednio się układać, może mieć po bokach rozcięcia od pasa w dół.
  • Zaszewki/plisy powinny zaczynać się ok 2,5 cm od rąbka (rozcięcia) poły szaty wewnętrznej i być od siebie oddalone o 2,5 cm;
  • Otwory na ręce powinny być na tyle duże, żeby widać było spod nich skafander.


  • Szata wewnętrzna powinna być solidnie utrzymywana w miejscu przez pas, tak aby część między nim a napierśnikiem znajdowała się cały czas blisko ciała osoby noszącej kostium i była naprężona;
  • Otwarcie (rozcięcie z przodu) szaty wierzchniej powinno się rozszerzać ku brzegowi napierśnika (rąbki powinny biec ukośnie, rozchodząc się na zewnątrz aż do napierśnika).



Panel piersiowy

Obrazek
  • Panel piersiowy powinien być kwadratowy, pomalowany na czarno (półmatowo) i noszony tuż pod napierśnikiem;
  • Powinien być mocowany na skórzanych (bądź skóropodobnych) paskach o szerokości ok. 2,5 cm i noszonych na skafandrze, ale pod napierśnikiem i szatą wewnętrzną, umieszczonych po bokach i na górze pudełka (jak na zdjęciu);
  • Na przedniej płycie panelu powinny się znajdować:
    • Dwa cienkie, srebrne, wydłużone cylindry o odpowiednich przetłoczeniach (jak na zdjęciu), zakończone u szczytu i podstawy odpowiednimi obejmami.
      • Obejmy na szczycie cylindrów powinny być w kolorze czarnym i mieć w dolnej wewnętrznej powierzchni wycięcie w kształcie odwróconej litery „U”;
      • Dolne obejmy powinny być żebrowane i pomalowane na kolor brązu (złoty).
    • Trzy ułożone poziomo srebrne elementy z migającymi na czerwono szczelinami na szczycie, umieszczone na górze po prawej stronie. Powierzchnia wokół szczelin powinna być pomalowana na czarno;
    • Umieszczone po lewej stronie na górze dwa prostokąty: górny w kolorze niebieskim, dolny – w czerwonym, osadzone na nieco większych czarnych prostokątach (niepodświetlane);
    • Cztery rozmieszczone w równomiernych odstępach wzdłuż dolnej krawędzi przełączniki, osadzone na nieco większych czarnych podstawach – od prawej: trzy szare, jeden czerwony;
    • Umieszczone między prostokątnymi panelami po lewej stronie i przełącznikami na dole (poza dwoma środkowymi) małe srebrne elementy (ogółem trzy);
    • Pod każdym z trapezoidalnych elementów po prawej stronie powinien być umieszczony odpowiedni ciąg symboli (zgodnie ze wzorem; nie są to litery aurebesha).
  • Dozwolone (jednak nie zalecane): górne, czarne obejmy cylindrów mogą mieć w górnej części wycięcie w kształcie litery „U”. Niebieski i czerwony prostokąt na górze po lewej mogą być podświetlane.
  • Panel piersiowy powinien być na tyle szeroki, żeby jego brzegi sięgały tuż poza środkowe czarne pasy na napierśniku;
  • Paski panelu powinny być wykonane z prawdziwej skóry;
  • Światełka umieszczone w trapezoidalnych elementach nie powinny migać zbyt szybko ani zbyt wolno (nie powinny być zapalone dłużej niż przez kilka sekund);
  • Tylko dwa spośród srebrnych metalowych elementów umieszczonych między przełącznikami powinny być do siebie podobne, jednak wszystkie powinny mieć połysk raczej chromowy niż aluminiowy.


  • Panel piersiowy powinien nosić lekkie ślady eksploatacji, a paski powinny sprawiać wrażenie nieznacznie zużytych;
  • Panel, na którym umieszczone są wszystkie elementy powinien mieć powierzchnię mniejszą od wersji z Nowej nadziei i Imperium kontratakuje, jako że jego boki są nachylone do środka pod większym kątem. To sprawia, że w wersji z Powrotu Jedi panel jest także grubszy niż w pozostałych;
  • Czarne obejmy mają kształt swoich lustrzanych odbić;
  • Zewnętrzna krawędź pionowa dolnej prawej obejmy i wewnętrzna krawędź pionowa dolnej lewej obejmy powinny lekko wystawać ku górze – są identyczne (nie mają kształtu swoich lustrzanych odbić);
  • Środek każdego trapezoidalnego elementu powinien mieć ostre krawędzie, a podświetlany element powinien być półprzejrzysty.



Skafander

Obrazek
  • Powinien być uszyty z czarnej skóry (bądź materiału skóropodobnego), dopasowany rozmiarem do postury osoby noszącej kostium i przepikowany wzdłuż ramion, nóg i tułowia (przeszycia powinny być od siebie oddalone o ok. 2,5 cm);
  • Dopuszczalny jest zarówno skafander jednoczęściowy, jak i składający się z dwóch bądź trzech elementów;
  • Dopuszczalna jest wszyta z tyłu siatka (dla zwiększenia komfortu noszenia stroju i poprawy wentylacji).
  • Skafander powinien być uszyty z prawdziwej skóry;
  • Skóra powinna być pomarszczona i sprawiać wrażenie lekko znoszonej.

  • Dodatkowa uwaga: filmowa wersja skafandra składała się z trzech elementów – bluzy z przepikowanymi rękawami, kamizelki i spodni.



Rękawice

Obrazek
  • Powinny być uszyte z czarnej skóry (bądź materiału skóropodobnego) i sięgać do połowy przedramienia;
  • Wierzch rękawic powinien być podłużnie przeszywany w równych odstępach (co ok. 2,5 cm) – przeszycia zaczynają się tuż pod linią knykci i biegną aż do końca mankietów;
  • Wewnętrzna strona rękawic nie jest przeszywana.
  • :arrow: Dodatkowe zdjęcie referencyjne nr 1, :arrow: Dodatkowe zdjęcie referencyjne nr 2.
  • Rękawice powinny być uszyte z prawdziwej skóry (najlepiej takiej samej jak ta, z której uszyty jest skafander);
  • Mankiet rękawic powinien się rozszerzać na zewnątrz (po stronie małego palca), ale od wewnątrz (od strony kciuka) powinien być prosty;
  • Przeszycia na wierzchu rękawic powinny tworzyć sześć podłużnych paneli, przy czym te po zewnętrznych stronach dłoni powinny być węższe niż pozostałe.


  • Szwy rozdzielające panele powinny być możliwie jak najdrobniejsze, zaś same panele – lekko podpikowane;
  • Ostatnie zewnętrzne przeszycie ma w części mankietu dodatkową wstawkę w kształcie klina, dzięki czemu zyskuje kształt odwróconej litery „Y”;
  • (Poza podłużnymi przeszyciami) rękawice powinny być zszywane od zewnątrz (tak, aby widoczne były miejsca łączenia krawędzi płatów skóry);
  • Spodnia i wierzchnia zewnętrzna część rękawic (w miejscu, w którym mankiet się rozszerza) nie powinna być ze sobą zszyta bezpośrednio – między warstwy powinien być wszyty klin (od wysokości kciuka aż do końca mankietu). U podstawy mankietu powinien mieć on szerokość ok. 5 cm;
  • Boki palców rękawic (poza kciukiem) powinny być uszyte z dodatkowych elementów skóry w stylu tzw. fourchette (wierzch ze spodem łączy dodatkowa warstwa materiału, wszyta między palcami).



Pas

Obrazek
  • Pas powinien być wykonany z czarnej skóry (bądź materiału skóropodobnego) i mieć szerokość nieco poniżej 5 cm;
  • Po lewej stronie klamry (nie więcej niż 2,5 cm od niej), mniej więcej na wysokości jej środka, powinien się znajdować srebrny bolec/ćwiek;
  • Z boku, nieco z tyłu na lewym biodrze powinien być umieszczony srebrny zaczep na miecz świetlny, mocowany do pasa od wewnątrz (w dolnej części) dwoma nitami;
  • Klamra pasa powinna być metalowa i nieco niższa (mniejsza) od pudełek na pasie;
  • Klamra główna powinna mieć kształt czarnego prostokąta;
  • Na klamrze głównej powinna być umieszczona klamra wierzchnia o kształcie srebrnego, zaokrąglonego z lewej strony prostokąta (kształt wydłużonej w poziomie litery „D”);
  • Od prawej strony srebrnej klamry ku jej środkowi biegnie pięć wąskich szczelin o zmniejszającej się stopniowo długości – najmniejsza, umieszczona mniej więcej na środku klamry powinna być podłużna (nie może być okrągła ani kwadratowa). Całość powinna układać się w kształt trójkąta;
  • Z lewej strony srebrnej klamry, w równych odstępach od brzegów zaokrąglenia jest umieszczony srebrny dysk.
  • Dozwolone: wycięcia w srebrnej klamrze mogą mieć kształt wydłużonych prostokątów.
  • Pas powinien być wykonany z prawdziwej skóry;
  • Pas powinien mieć linie tłoczone wzdłuż krawędzi, ok. 3 mm od brzegu skóry;
  • Zaczep do miecza świetlnego powinien się znajdować bardziej z tyłu pasa niż w wersjach z Nowej nadziei i Imperium kontratakuje. Oświetlenie w filmie sprawia, że w scenach w Powrocie Jedi zawieszonego na nim miecza prawie nie widać;
  • Czarna klamra główna powinna być matowa bądź półmatowa.
  • Dodatkowa uwaga: klamra w filmie była wykonana z metalu i lekko podniszczona na brzegach.



Pudełka na pasie

Obrazek
  • Pudełka na pasie powinny być czarne i umieszczone każde ok. 3 do 5 cm od klamry;
  • Zdjęcie przedstawia prawe pudełko;
  • Tylne ścianki pudełek powinny być zdejmowane (i dopasowane do nich);
  • Na każdym z pudełek znajdują się (od środka do zewnątrz):
    • Dwa zielone prostokątne podświetlane panele z nieprzejrzystego materiału (otoczone częściowo czarnymi ściankami), a pod nimi – połówka przejrzystego węża z wtopioną siatką o oczkach w kształcie rombów;
    • Czerwone światełko w kształcie cylindra z nieprzejrzystego materiału, osadzone w niewielkim, chromowanym pierścieniu;
    • Sześć srebrnych pokręteł o gładkich ściankach (nie ząbkowanych jak te na zdjęciu), ułożonych w dwóch kolumnach – po trzy w równomiernych odstępach.
  • Światełka powinny być stale zapalone.
  • Dozwolone (jednak nie zalecane): czerwone światełko może być zakończonym obło (nie ściętym) walcem, a otaczający je pierścień może być nieco większy i bardziej widoczny. Dopuszczalny jest także całkowity brak pierścienia. Sześć pokręteł może mieć ząbkowane ścianki
  • Pudełka nie powinny mieć kształtu idealnych prostopadłościanów, a raczej trapezów – tylne ścianki powinny być nieco większe od przednich;
  • Szczeliny w ściankach pudełek, w których umieszczony jest pas powinny być nieco szersze niż sam pas (w filmie użyto tych samych pudełek, co w Imperium kontratakuje, zmienił się jednak pas – na węższy).
  • Dodatkowe uwagi: w filmie pudełka na pasie były wykonane z metalu. W zależności od sceny z filmu ich wygląd różni się – od zupełnie nie zużytych, do lekko podniszczonych. Chromowany pierścień u podstawy czerwonego światełka jest bardzo cienki i dorównuje wysokością od 1/8 do 1/4 cylindra – stąd (przy zapalonej lampce) wrażenie, że wcale go tam nie ma.



Miecz świetlny

Obrazek
  • Miecz świetlny powinien być repliką od Master Replicas bądź własnoręcznie zbudowanym rekwizytem, jak najwierniej odwzorowującym oryginalny miecz z Imperium kontratakuje/Powrotu Jedi (z wykorzystaniem elementów oryginalnie użytych w filmie – uchwytu od lampy Heiland Synchronar 3-Cell lub MPP Microflash);
    • W tej wersji stroju akceptowana jest również wersja miecza świetlnego ROTJ Stunt Saber.
    • Elementy metalowe powinny być lśniące, „chromowane”;
    • Okładzina uchwytu powinna sięgać do połowy rękojeści;
    • Na wypustce umieszczonej na środku obręczy nie powinno być „dźwigienki”;
    • Boczne ścianki wypustki na obręczy powinny być czarne;
    • Między otworami umieszczonymi w górnej części miecza przebiegają cienkie kable (druty).
    • Uściślenie: miecz świetlny jest wymaganym elementem stroju, o ile lokalne prawo nie zabrania pojawiania się z podobną repliką publicznie.
    • Miecz świetlny powinien mieć zaczep, dzięki któremu można go przywiesić u pasa, emiterem do góry (brak ostrza lub ostrze odczepiane);
    • Miecz świetlny powinien być idealną repliką (w skali 1:1) tego użytego w filmie.
    • Dodatkowa uwaga: miecz świetlny wykorzystany w filmie nosił lekkie ślady eksploatacji.



    Ochraniacz krocza

    Obrazek
    • Powinien być wyściełany i pokryty czarną skórą (bądź materiałem skóropodobnym);
    • Powinien być noszony na skafandrze, pod szatą wewnętrzną, tuż poniżej pasa;
    • Jego środkowa część powinna zasłaniać przód krocza do pachwin i zachodzić zwężającymi się pasami na biodra;
    • Na środku ochraniacza powinno się znajdować z grubsza prostokątne w kształcie zagłębienie o zaokrąglonych rogach, wykończone okrągłą w przekroju lamówką.
    • Ochraniacz powinien być wykonany z lekko pomarszczonej/sprawiającej wrażenie znoszonej skóry i mieć grubość poniżej 2,5 cm;
    • Elementy zachodzące na biodra powinny mieć poniżej 1/3 szerokości centralnej części ochraniacza;
    • Dół centralnej części ochraniacza jest od spodu obszyty kawałkiem gładszej (w porównaniu do tej pokrywającej resztę ochraniacza) skóry, zachodzącej lekko na jego wierzch.



    Nagolenniki

    Obrazek
    • Powinny być wykonane z lśniącego, czarnego materiału (bądź pomalowane na taki kolor);
    • Powinny osłaniać przód łydki i jej boki (co najmniej do połowy obwodu nogi) od kostki do kolana;
    • Tłoczenie osłony kolana ma kształt połowy ściętego na dole rombu;
    • Po bokach, tuż pod kolanem powinno się znajdować sześć rozmieszczonych poziomo w równych odstępach wypustek – po trzy z każdej strony nogi;
    • Po bokach nagolenników (od wewnątrz i na zewnątrz) powinny być wytłoczone zaczynające się mniej więcej w 1/3 elementu wgłębienia w kształcie wydłużonej litery „U” (ich głębokość zmniejsza się stopniowo ku górze);
    • Nagoleniki powinny być mocowane do buta dwoma opasującymi cholewkę paskami.
    • Oba nagolenniki powinny być odpowiednio spasowane – lewy z kształtem lewej, a prawy – prawej łydki (nie mogą być identyczne);
    • Prawy nagolennik powinien być nieco wyższy niż lewy;
    • Żłobienie w kształcie litery „U” powinno być w obu nagolennikach dłuższe po lewej stronie.



    Buty

    Obrazek
    • Buty powinny być uszyte z czarnej skóry (bądź materiału skóropodobnego) o średnim połysku. Nie mogą być sznurowane;
    • Powinny sięgać tuż pod kolano, mieć zaokrąglony nosek i być uszyte z materiału o gładkiej teksturze;
    • Nie mogą mieć widocznych spod nagolenników zamków ani zapięć;
    • Podeszwa z przodu buta nie może być grubsza niż 2,5 cm, a obcas nie może być wyższy niż 5 cm.
    • Uwaga: widoczna na zdjęciu klamra na górze cholewki nie jest elementem wymaganym – ta część buta jest zasłonięta przez nagolennik/szatę wierzchnią/pelerynę i może (lub nie) być obecna w zależności od rodzaju obuwia.
    • Buty powinny być wykonane z prawdziwej skóry;
    • Podeszwa nie powinna być grubsza niż 2 cm, a obcas – wyższy niż 3 cm;
    • W przypadku użycia wkładek zwiększających wzrost osoby noszącej obuwie obecność tych elementów musi być zamaskowana.



* W zależności od używanej skórki forum.
Obrazek

Obrazek
.
Nie kop się z koniem i nie karm trolla!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sith Lords”